در چند نوشتار به بحث خلقت و مطالب مرتبط با آن پرداختیم. در مورد خالق و خصوصیاتی که یک خالق باید داشته باشد نیز صحبت کردیم. در یکی از پست‌ها دوستی پرسیده بود :

 

سلام ممنون از پیج پر بارتون

یه سوال برام پیش اومد وقتی مثال موبایل و زدید برای فهم بیشترآدم ، امکان این هست جلوتر باز هم آدم جدیدی داشته باشیم یعنی یک تغییر اساسی و بزرگ مثل آدم قبل ؟

 

سوال خوب و به‌جایی بود : این‌که واقعاً خلقت ادامه خواهد داشت؟ یا آن‌که واقعاً انسان تکامل یافته‌تری بعد از ما بوجود خواهد آمد؟

اگر ما قوانین طبیعت و آنچه در هستی اتفاق می‌افتد را از طرفی و از طرف دیگر خصوصیات خالقی که در مورد آن با یکدیگر صحبت کردیم را در کنار هم بگذاریم، به این نتیجه می‌رسیم که : خلق و خلقت تا ابد ادامه خواهد داشت.

کاری که خالق انجام می‌دهد خلق است. خلق‌هایی که هیچ‌کدام مانند هم نیستند. چون خلق مانند هم، خلق نیست؛ کپی برداری است. از طرفی وقتی جهان هستی و طبیعت را نگاه می‌کنیم، می‌بینیم که موجودات مختلفی در حال بوجود آمدن هستند و گونه و نسل برخی موجودات دیگر منقرض شده است.

وقتی بیشتر دقت کنیم نکته‌ایی جلب توجه می‌کند :

گونه های جدید، پیشرفته‌تر نسبت به نسل قبل خود هستند.

این قضیه در کل طبیعت حاکم است. مثلاً ما می‌بینیم ویروس‌هایی که در حال حاضر وجود دارند نسبت به ویروس‌های ده سال قبل قوی‌تر هستند. بفرض اگر ویروس ده سال پیش با یک میلی‌گرم آنتی‌بیوتیک از بین می‌رفت، الان این نیاز به سه میلی‌گرم افزایش پیدا کرده است. این روند تکامل در انسان بسیار محسوس‌تر به نظر می‌رسد. نسل جدیدی که به‌دنیا آمده از نظر هوش و استعداد بسیار جلوتر از نسل گذشته است. ماحصل این هوش را می‌توانیم در تکنولوژی بیشتر ببینیم و لمس کنیم.

وقتی انسان که خود مخلوق خالق است می‌تواند این‌گونه در زندگی پیشرفت داشته باشد و تکامل را سرعت بخشد، آیا خالق نمی‌تواند آن را انجام دهد؟

انسان‌ها بر اساس نیازهای خود، چیزی را اختراع یا خلق می‌کنند. ولی خالق خلقتی که انجام می‌دهد نه تنها برای تمام انسان‌ها، بلکه برای کل هستی و طبیعت است. یعنی خالق برای خلق کردن هزاران مورد را در نظر می‌گیرد. ولی انسان مثلاً حداکثر می‌تواند ده مورد را در خلق و اختراعش بگنجاند.

نکته مهم اینجاست : مادامی که خالق خلق می‌کند جهان پایدار و هستی برقرار است و زمانی‌که این خلق انجام نشود، کل هستی به یکباره فروپاشیده خواهد شد.

خلق و خلقت ادامه خواهد داشت. گونه و نسل‌های جدید انسان، حیوان، گیاه و طبیعت بوجود خواهند آمد و این چیزی نیست که متوقف شود؛ مگر به واسطه قیامت زمینی.

این مطلب را به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter

شاید این مطالب هم برای شما جالب باشد:

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب اخیر